"STOP булінг!"
#СТОП_БУЛІНГ
#порадии_психолога👇🏻
⚠️Психологія дитини-булера
Психологічний портрет дитини-булера (агресора) допомагає зрозуміти, чому вона вдається до насильницької поведінки та як можна запобігти булінгу.
➡️ Основні характеристики дитини-булера:
‼️. Емоційні та психологічні риси
Низький рівень емпатії – не відчуває провини за свої дії та байдужа до почуттів інших.
Високий рівень агресії – використовує фізичне, вербальне або психологічне насильство для досягнення цілей.
Імпульсивність – діє не замислюючись про наслідки.
Нестабільна самооцінка – може бути як завищена, так і знижена; часто залежить від зовнішнього схвалення.
Схильність до маніпуляцій – вміє використовувати людей у власних інтересах.
‼️. Соціальна поведінка
Домінантність – намагається контролювати інших, нав’язувати свою волю.
Популярність у групі – часто має прихильників серед дітей, які її підтримують або бояться.
Зневажливе ставлення до правил – ігнорує норми поведінки, може порушувати шкільні правила без страху покарання.
Конфліктність – легко вступає в суперечки, може швидко загострювати ситуацію.
‼️ Можливі причини такої поведінки
Сімейне виховання
- Жорстоке поводження або байдужість з боку батьків.
- Виховання в агресивному середовищі, де конфлікти вирішуються силою.
- Гіперопіка або, навпаки, відсутність контролю з боку батьків.
‼️Особистий досвід
Сам був жертвою булінгу та тепер намагається відновити контроль через агресію.
Психологічні травми, пережиті в ранньому віці.
‼️Соціальні фактори
Низький рівень відповідальності за свої вчинки через безкарність.
Вплив негативного оточення (друзі, які схвалюють агресивну поведінку).
✅️ Що робити з булером?
Психологічна підтримка, щоб навчити його розуміти емоції інших.
Розвиток самоконтролю та навичок конструктивного вирішення конфліктів.
Співпраця школи, батьків і психологів для корекції поведінки.
Залучення до колективних ігор або спортивних занять, які навчають командної роботи.
Розуміння особливостей булера допомагає ефективніше працювати з ним і запобігати новим випадкам агресії.